Nieuws

Ga voor het laatste nieuws naar de facebookpagina van
STERRE & STIJL. Hier posten we al ons laatste nieuws en het nieuws van de merken.

Like ons en je blijft automatisch op de hoogte!

Sterre & Stijl van Mariëlle Ehren-Verhulst viert 25-jarig jubileum

Sterre & Stijl viert haar 25-jarig jubileum. Mode-ondernemer Mariëlle Ehren-Verhulst koestert een levenslange passie voor mode. Het bedrijf begon in een pittoresk huisje in Heusden-Vesting, waar ze klanten ontving om internationale kledingmerken en Nederlandse labels aan boetieks te verkopen. Daarna verhuisde ze met haar bedrijf naar het landelijke Herpt, waar ze klanten tot op de dag van vandaag verwelkomt in een sfeervolle setting, compleet met Brabantse worstenbroodjes, aldus Ehren-Verhulst. Later breidde dit uit met accessoires, hoeden, sieraden en brillen. “Met veel enthousiasme en succes heb ik een aantal nieuwe merken gelanceerd, hoewel er ook enkele vreselijke missers tussen zaten.

Ehren-Verhulst deelt hoe ze seizoen na seizoen nieuwe energie krijgt bij het samenstellen van collecties, bijvoorbeeld door te reizen, buitenlandse agenten te ontmoeten, deel te nemen aan de Modefabriek, en ook op andere manieren aan acquisitie te doen.

Inmiddels is ze ‘senior’ in haar vakgebied en volgt ze onverminderd haar gevoel in alles wat op haar pad komt. Ze heeft ook een opleiding tot interieurstylist afgerond en droomt van uitbreiding, waarbij ze haar talent en smaak niet alleen voor mode, maar ook voor interieuradvies wil inzetten.

Ehren-Verhulst verveelt zich geen moment en voelt zich als een ‘vis in het water’ in de dynamische branche. Ze kijkt met veel enthousiasme uit naar wat er nog gaat komen.

CLOSE-UP: MARIËLLE EHREN – VERHULST

Wie is Mariëlle Ehren-Verhulst, de eigenaresse van modeagentschap Sterre & Stijl? Wat vindt ze soms lastig aan werken in de moderetail, wat zou ze nog graag willen leren, en wat zit er standaard in haar tas?

Lees het artikel op Textillia

MARIËLLE EHREN-VERHULST OVER HET BEGIN VAN STERRE & STIJL

Powervrouw Mariëlle Ehren-Verhulst viert de 25e verjaardag van haar agentuur Sterre & Stijl. We spraken de onderneemster al voor de ‘Close Up’ rubriek in Textilia #4, maar in dit interview gaan we met Ehren- Verhulst terug in de tijd en vertelt ze over het begin van haar bedrijf.

Mariëlle Ehren-Verhulst was als jong meisje al bezig met mode. Ze droomde ervan om van haar passie haar werk te maken, in de mode én met mensen te werken. Op 1 januari 1999 kwam die droom uit. ‘Ik ben met 6.000 gulden starterskapitaal (over de jaren bij elkaar gespaard) vanuit mijn zolderkamer in Heusden-Vesting begonnen. Mijn eetkamer fungeerde als showroom. Ik was eager (ben ik nog steeds) en ik maakte lange dagen. De eerste paar jaar was het bikkelen: ik stopte alles wat ik verdiende weer terug in mijn bedrijf. Je basis opbouwen kost tijd, energie en geld. Netwerken en jezelf presenteren is in deze business belangrijk.

Ik denk met warme gevoelens terug aan die begintijd. Het was knus en huiselijk.’ Vandaag de dag heeft runt Mariëlle nog steeds met veel plezier een showroom aan huis, in haar nieuwe thuisdorp Herpt.

‘Ik ben nog lang niet uitgespeeld en ik heb zin in de volgende 25 jaar’

Het eerste merk dat Sterre & Stijl in 2000 wist binnen te halen was Cottage uit Breda. “Cottage had eigen brandstores, het was aan mij om het merk te verkopen aan andere winkels.” Inmiddels vertegenwoordigt het agentschap van de Brabantse diverse internationale en nationale damesmode merken, van het Spaanse Md’M tot House of Ord uit Kaapstad. Daarbij heeft Sterre & Stijl ook accessoires zoals: hoeden, sieraden en (lees)brillen (neem: het Nederlandse Frank and Lucie) in haar portfolio. “Met ongelofelijk veel passie en plezier heb ik de afgelopen jaren talloze mooie merken in Nederland mogen introduceren.” Mode is voortdurend in beweging en Mariëlle geniet van die ontwikkelingen: van het overleg met buitenlandse agenten, het onderzoeken van mogelijke trends in buiten- en binnenland, het bezoeken van de Modefabriek, het samenstellen van collecties en het selecteren van de juiste winkels voor haar merken.

Ze is inmiddels ‘senior’ geworden in haar vak en blijft onverminderd haar gevoel volgen met alles wat op haar pad komt… Want haar gevoel voor styling gaat verder dan alleen fashion. Mariëlle volgde met succes een opleiding tot interieurstylist en droomt nu van een nieuwe uitdaging ernaast. Ze denkt aan uitbreiden zodat ze haar talent en smaak niet alleen voor mode, maar ook voor interieur-advies kan gaan inzetten. ‘Sterre & Stijl Mode & Interieur, daar wil ik naartoe werken. Ik ben nog lang niet uitgespeeld en ik heb zin in de volgende 25 jaar’, aldus Mariëlle Ehren-Verhulst.

Mara May, Agent in de spotlight; Mariëlle Ehren-Verhulst van Sterre & Stijl – Fashion united – 7 juni 2022

Mariëlle Ehren-Verhulst, eigendom van het merk.

Het Nederlandse Modelabel Mara May opereert al een tijdje vanuit het Belgische Brussel waar de hoofdshowroom zich bevindt. De Nederlandse klanten worden geholpen vanuit Herpt waar de Nederlandse agent Mariëlle Ehren-Verhulst, van agentschap Sterre & Stijl, haar merken presenteert in haar prachtige showroom. Gelegen nabij het mooie Heusden en op 5 minuten afstand vanaf het MAC-ZNL (Mode Aankoop Centrum Zuid-Nederland) is de locatie sowieso aantrekkelijk voor retailers vanuit het zuiden maar zeker ook van het noorden daar het vaak gecombineerd wordt met afspraken in het MAC-ZNL.

Achtergrond

Na haar opleiding Textiel Management in Doorn, en een aansluitende opleiding in Duitsland, is Mariëlle in eerste instantie begonnen als vertegenwoordigster echter is ze al vrij snel daarna begonnen als onafhankelijke agent, ze kan zelf bijna niet geloven dat dit al meer dan 23 jaar geleden is, times flies when you are having fun….. zoals Mariëlle zelf zegt doet ze het nog steeds met net zo veel passie en plezier als dag 1.

Mariëlle Ehren-Verhulst, eigendom van het merk.

Collecties

Mariëlle verkoopt 3 collecties. Md’M; een kleurrijk merk van een familiebedrijf uit Madrid. Costa Mani; een Deens merk wat meer opereert in het jongere segment met veel prints en kleuren en uiteraard Mara May. Vooral met Mara May heeft ze een flinke groei weten te realiseren sinds ze daar zo’n 2 jaar geleden mee begon.

Mara May is een Nederlands label wat al zo’n 15 jaar bestaat maar zo’n 4 jaar geleden is overgenomen door Huib van Schaijik. Van oorsprong is het een Knitwear label maar Huib heeft verschillende dingen veranderd na de overname; ten eerste wordt er geen wol meer gebruikt omdat steeds meer vrouwen geen wol meer willen dragen omdat het kriebelt, lastig te reinigen is en steeds meer mensen allergisch zijn voor wol. Ten tweede heeft hij het label “verduurzaamd”; productie vindt nu alleen nog maar plaats in Europa en wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals BCI-cotton en tenslotte heeft hij de collectie uitgebreid met geweven stylen. Vooral in de zomer collecties zie je dit terug; Mara May staat ondertussen ook bekend vanwege zijn prachtige linnen collecties in de zomer. Deze USP’s worden volgens Mariëlle erg gewaardeerd door haar klanten wat er mede voor gezorgd heeft dat ze zo snel heeft kunnen groeien met Mara May.

Modefabriek (10/11-7) en Fashion Event MAC-ZNL (17-7).

Mariëlle kan niet wachten haar klanten eindelijk weer te kunnen verwelkomen op de beurzen waar ze met haar labels Costa Mani en Mara May zal staan (Mode fabriek en Fashion Event MAC-ZNL). Vooral het contact met haar klanten maakt haar werk zo leuk, dat was natuurlijk de laatste jaren moeilijk, veel contact was via telefoon of face-time wat prima werkte maar natuurlijk toch minder persoonlijk is dan wanneer je elkaar ontmoet.

De Modefabriek is voor Mariëlle ook de kick-off van het nieuwe seizoen, samen met Huib heeft ze de laatste periode intensief gewerkt aan de nieuwe collectie die volgens haar spectaculair gaat zijn dus ze kijkt dan ook uit deze te kunnen presenteren vanaf 10 juli.

Persbericht: 16 december 2020

Duurzaam damesmerk Mara May klaar voor internationale expansie

De collecties van modelabel Mara May kenmerken zich door een rustige uitstraling met zachte kleuren en duurzame materialen. Een esthetiek die goed aansluit bij de Noord-Europese markt. Het damesmerk, dat onlangs een doorstart maakte, zet dan ook vol in op internationale expansie in onder andere Duitsland en Scandinavië.

Mara May werd eind 2018 overgenomen door Hubert Van Schaijk. Zijn oom, Tjalling Heldring, was zeventien jaar geleden één van de oprichters van het merk. “Toen hij het bedrijf door privéomstandigheden niet kon voortzetten, vroeg hij mij om het merk over te nemen. Van oorsprong is het een vrij klassiek label. Ik heb het gemoderniseerd en er een duurzaam knitwear-label van gemaakt”, vertelt de mode-ondernemer. Voor de collecties maakt hij uitsluitend gebruik van duurzaam katoen. Een bewuste keuze, want veel vrouwen willen geen wol dragen omdat het kriebelt, te warm is of moeilijk te onderhouden. “Ik werk samen met het Better Cotton Initiative (BCI). Dat is een organisatie die boeren helpt hun katoen op een betere manier te verbouwen. Zo weet ik zeker dat er een eerlijke prijs voor is betaald en het aan hun strenge duurzaamheidstandaard voldoet.”

Veel vertrouwen

Van Schaijk werkt al zijn hele leven in de mode. Zo heeft hij in het verleden voor Martens Fashion Group gewerkt, de holding boven onder meer de merken Ilse Jacobsen, Comma en Costa Marni. “Een grote speler in de markt. Toen Mara May door externe factoren failliet ging, hebben zij mij enorm geholpen met de doorstart”, vertelt hij. “Die support was fantastisch, want hierdoor hebben ze me direct terug in het zadel geholpen en was ik heel snel back in business.” Ook vanuit retailers ontving hij veel steun, wat hem het vertrouwen gaf om de doorstart te maken. “Ik heb altijd sterk in het product geloofd en de markt heeft dat bewezen. Aan het product gaan we dan ook zeker niet schaven.”

Luxe uitstraling

Kenmerkend voor de collecties van Mara May is de rustige en luxe uitstraling. Grafisch, met zachte kleuren en geen schreeuwerige dessins. “Ik hou van de kracht van eenvoud”, verklaart Van Schaijk, die de collecties zelf ontwerpt. Hij richt zich voornamelijk op vrouwen van boven de dertig jaar die bereid zijn om wat meer te betalen voor kwaliteit. De cleane esthetiek van het merk sluit volgens hem goed aan bij de Noord-Europese markt. Momenteel zijn we actief in Nederland, België en Frankrijk. Mijn ambitie is om het merk internationaal te gaan uitbreiden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een importeur of agent in Scandinavië. Ook zijn we bezig om de eerste stappen te zetten in Duitsland. “

Creatieve vrijheid

Dat Van Schaijk nu voor de volle honderd procent eigenaar is van het label, biedt naar eigen zeggen veel voordelen. “Ik heb alle vrijheid om mijn eigen beslissingen te nemen en een eigen koers te varen, passend bij de visie van het merk”, verklaart hij. “Dat komt de creativiteit alleen maar ten goede. Bij het ontwerpen van de collecties hou ik rekening met de wensen van de markt, verder hoef ik met niemand te overleggen.” De mode-ondernemer pendelt heen en weer tussen zijn woonplaats Brussel – een internationale omgeving waar hij veel inspiratie uit haalt – en Amsterdam. In beide steden heeft het merk een showroom. In Amsterdam bevindt deze zich bij Martens Fashion Group in het World Fashion Centre.

Exclusief blijven

Mara May heeft geen eigen webshop. Een bewuste keuze, legt Van Schaik uit. Hij wil niet in het vaarwater van de retailer komen. “We liggen zowel bij grote weidewinkels als bij kleinere boetieks, waar Mara May vaak het ‘instaplabel’ is naast luxere labels zoals Marc Cain en Max Mara.” Met al zijn klanten heeft hij een goede, vaak zelfs vriendschappelijke band. “In deze tijd is belangrijk om als merk echt partner te zijn van de retailer. “Ik heb zelf winkels gehad en weet hoe fijn het is als leveranciers meedenken – ook gedurende het seizoen. Zo stellen wij ons flexibel op als het gaat om omruilingen. Dat wordt erg gewaardeerd. Mijn streven is om dat persoonlijke gevoel vast te houden. Ik geloof dat dat de enige manier is om als merk te groeien.”

Kijk voor meer informatie op www.mara-may.com.